Vissa varumärken försöker såå hårt att få bra uppmärksamhet och PR men det slår så fel och gör bara att man få avsmak för hela varumärket. American Apparel har ett flertalet gånger varit i blåsväder för speciella Pr-kampanjer och uppmärksammade bilder. Denna gång har de lanserat en t-shirt med ett blodigt könsorgan som föreställer en menstruerande kvinna som onanerar. Konstnären bakom den kontroversiella illustrationen, Petra Collins, vill enligt Time Magazine väcka debatt kring mens och kvinnlig onani.

American-Apparel-mens-430x286

(Bild lånad av Chic.se)

Vad tycker ni? Är det snygga plagg och blir ni sugna att handla hos American Apparel eller känner ni som jag – totalt avsmak för hela kedjan?

Post Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

fyra × tre =

Försäljning, affärsutveckling & ledarskap

Sälj och affärsutvecklings-uppdrag inom media, mode, skönhet och livsstil. Vi leder, utvecklar och driver projekt, medarbetare och processer för att säkerställa lönsamma projekt, årlig budget, sälj el marknadsplan etc.

Projektledning

Vi leder, utvecklar och projektleder kampanjer, events eller specifika uppdrag och processer.

Influencer Marketing

Vi sammanför varumärken med Influencers och profiler inom mode, skönhet och musik och skapar starka, långsiktiga kommersiella samarbeten.