I veckan presenterade tidningen KING sin lista över Svenskt herrmodes 100 största makthavare 2010 med festligheter på Restaurang 1900 i Stockholm. På första plats kom ingen mindre än H&M`s Creative Advisor Margareta Van den Bosch.

Bild: Stureplan.se

 Juryns motivering:

”Under 23 år har hon varit instrumentell inom uppbyggnaden av vad som idag kan betecknas som världens mest inflytelserika designavdelning. I sin roll som chefsdesigner har hon haft en mentorsfunktion för åtskilliga generationer av svenska framgångsrika klädskapare som Roland Hjort, Carin Wester och duon bakom Hope. Efter att ha klivit ned från sin topposition och istället tagit ansvaret för H&M:s samarbeten har hennes inflytande ökat ytterligare, då hon med känslig hand plockat ut kreatörer som Viktor & Rolf och nu senast Jimmy Choo till partners för den svenska jättens hysteriskt uppmärksammade kollektioner. Andra budgetkedjor har bara att rätta in sig i ledet. Därför är Margareta van den Bosch mäktigast i herrmodesverige 2010.”

Bra val av tidningen KING tycker jag – Grattis Margareta!

 

 

3 thoughts on “Mäktigaste i Herrmode-Sverige…

  1. hand me down

    Hej!

    Jag säljer ett par Acne Above på min bloppis!
    Säljer även en vintage Mulberry väska, sidenblusar och mycket mer!

    Just nu gäller ta tre betala för två på allt!

    handmedownbloppis.blogspot.com

    Reply

Post Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

nio + 13 =

Försäljning, affärsutveckling & ledarskap

Sälj och affärsutvecklings-uppdrag inom media, mode, skönhet och livsstil. Vi leder, utvecklar och driver projekt, medarbetare och processer för att säkerställa lönsamma projekt, årlig budget, sälj el marknadsplan etc.

Projektledning

Vi leder, utvecklar och projektleder kampanjer, events eller specifika uppdrag och processer.

Influencer Marketing

Vi sammanför varumärken med Influencers och profiler inom mode, skönhet och musik och skapar starka, långsiktiga kommersiella samarbeten.