Igår jobbade jag med Stora Trenddagen med Stefan Nilsson på Clarion Sign Hotell. Plaza Interiör som är en av titlarna som jag arbetar med var medarrangör och vi bjöd in till frukostmingel och ett afterwork-mingel på hotellet. Stefan är en av Sveriges mest efterfrågade föreläsare och trendspanare och han syns ofta i TV4. Till vardags driver han även företaget Trendgruppen.

Stefans trender för 2012 är:

Pure: En fortsättnig på den rustika trenden med trä, arv, historia och stillhet. Vi detoxar från Facebook och dricker te. Wellness och cocooning är ledorden!

Protest: En tid av anti-konsumtion och mer av en upplevelse.

Upstairs Downstairs: Det billigare blir billigare och det dyrare blir dyrare. Vi blandar och kombinerar.

Supersport:Modevärlden hissar sporten och spännande materialmixar. Hälsa är den nya skrytfaktorn och vi testar gärna nya motionsformer. Starka färger som ger energi och på jobbet byter vi ut vilorummet mot hälsorummet.

Future Perfect: Vi har en tuff lågkonjuktur framför oss men vi drömmer och utforskar hur vi vill leva och må.

Ett riktigt lyckat event med en inspirerande Stefan och massor av intressanta gäster på plats!

20120111-164634.jpg

(Skinnjacka Jofama, byxor J.Lindeberg, stövlar Acne, Blus H&M)

20120111-164704.jpg

20120111-164722.jpg

20120111-164742.jpg

20120111-164803.jpg

3 thoughts on “Stora Trenddagen med Stefan Nilsson

Post Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

20 − 7 =

Försäljning, affärsutveckling & ledarskap

Sälj och affärsutvecklings-uppdrag inom media, mode, skönhet och livsstil. Vi leder, utvecklar och driver projekt, medarbetare och processer för att säkerställa lönsamma projekt, årlig budget, sälj el marknadsplan etc.

Projektledning

Vi leder, utvecklar och projektleder kampanjer, events eller specifika uppdrag och processer.

Influencer Marketing

Vi sammanför varumärken med Influencers och profiler inom mode, skönhet och musik och skapar starka, långsiktiga kommersiella samarbeten.