I år firar hårvårdsmärket Kerastase 50 år och i förra veckan var jag på ett väldigt trevligt PR-jippo i regi av Ibeyo PR på Strandvägen 7. I maj lanserar Kerastase en ny serie – Discipline och som vanligt har man testat och utvärderat för att få fram bästa möjliga innehåll i dessa produkter. En serie produkter för både hemmabruk & salongsbehandlingar som jag verkligen ser fram emot att testa.

99% av Kerastases produkter säljs via salonger och och idag är varumärket verkligen ett lyxvarumärke inom professionell hårvård.

20140428-184303.jpg

20140428-184312.jpg
Serien Densifique lanserades 2013 och är en underbar serie som erbjuder ett komplett program/produkter för tätare och fylligare hår. Sedan en tid tillbaka har jag problem med torr hårbotten och fläckvis håravfall (stress antar jag). Än så länge har jag ej hittat någon bra vårserie som kan få bukt på detta men jag ska kika mer på Kerastases utbud. Vet att set finns ganska många olika serier för olika behov.

One thought on “Kerastase 50 år

Post Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

fyra × 2 =

Försäljning, affärsutveckling & ledarskap

Sälj och affärsutvecklings-uppdrag inom media, mode, skönhet och livsstil. Vi leder, utvecklar och driver projekt, medarbetare och processer för att säkerställa lönsamma projekt, årlig budget, sälj el marknadsplan etc.

Projektledning

Vi leder, utvecklar och projektleder kampanjer, events eller specifika uppdrag och processer.

Influencer Marketing

Vi sammanför varumärken med Influencers och profiler inom mode, skönhet och musik och skapar starka, långsiktiga kommersiella samarbeten.