Igår spreds veckans hetaste modenyhet som en löpeld på nätet –  H&M  + Versace är höstens designersamarbete numero uno!

Kollektionen har skapats av varumärkets kreativt ansvariga Donatella Versace och bjuder på en tillbakablick på modehuset Versaces historia med läder, tryck, färg och glamour, allt i exklusiva material till fantastiska H&M-priser. Kollektionen innehåller dam- och herrplagg, accessoarer samt utvalda inredningsartiklar.

Den kommer att säljas i cirka 300 butiker världen över och online från den 17 november. Donatella Versace har dessutom skapat en begränsad pre-spring kollektion för H&M som endast kommer att säljas online i länder med H&M Shop Online från den 19 januari, 2012.

Vad tror ni om detta samarbete? Kommer det sälja som smör i solsken? Gillar ”lagom-landet” Sverige att sticka ut i extravaganza och glitterglamour a´la Versace?

Spännande & modigt av H&M men jag är inte lika säker på att detta samarbet kommer att falla den vanliga H&M-köparen i smaken men jag hoppas på en lika fin kollektion som Matthew Williamson-samarbetet för några år sedan…

2 thoughts on “Versace + H&M = sant

  1. anna

    Njaaa, lite halvljummet tycker jag att det känns. Versace känns inte riktigt superhet 2011 men vem vet, kollektionen kanske blir jättefin?

    Reply

Post Comment

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

fem × ett =

Försäljning, affärsutveckling & ledarskap

Sälj och affärsutvecklings-uppdrag inom media, mode, skönhet och livsstil. Vi leder, utvecklar och driver projekt, medarbetare och processer för att säkerställa lönsamma projekt, årlig budget, sälj el marknadsplan etc.

Projektledning

Vi leder, utvecklar och projektleder kampanjer, events eller specifika uppdrag och processer.

Influencer Marketing

Vi sammanför varumärken med Influencers och profiler inom mode, skönhet och musik och skapar starka, långsiktiga kommersiella samarbeten.